Call Agent

+6 010 220 6800

Kursus SEO

Kursus SEO

Pengoptimuman Enjin Carian (SEO) ialah kemahiran pemasaran yang kritikal. Ia merupakan bahagian penting dalam mana-mana perniagaan yang sedang berkembang dan memastikan tapak web anda berada pada kedudukan tinggi pada enjin carian untuk kata kunci tertentu. SEO yang baik bukan sahaja meningkatkan pengiktirafan jenama anda tetapi membantu mengekalkan kaitannya dalam landskap digital yang semakin kompetitif.

Dalam bootcamp dua hari ini, biasakan diri anda dengan asas SEO dan dapatkan kelebihan berbanding persaingan anda melalui pelajaran praktikal dalam pengoptimuman enjin carian dan analisis kata kunci kompetitif.

Bootcamp SEO ini bertujuan untuk pemilik perniagaan, pemasar dan pembangun bahagian hadapan yang ingin meningkatkan kebolehpasaran mereka. Untuk maklumat lanjut tentang topik yang diliputi dalam kursus, sila rujuk sukatan pelajaran kami di bawah.

Ketahui strategi SEO lanjutan, amalan terbaik, teknik pengoptimuman mudah alih, alat ukuran dan banyak lagi

SEO bermaksud Pengoptimuman Enjin Carian. Dalam istilah yang paling mudah, SEO yang baik mengoptimumkan keterlihatan anda dalam talian. Ini bermakna bahawa lebih ramai orang melihat tapak web anda, lebih banyak trafik dalam talian anda meningkat dan lebih baik peluang anda untuk menyediakan produk atau perkhidmatan anda kepada lebih ramai orang. Mari kita pecahkan mengapa SEO sangat penting.

Terdapat hanya 10 tempat—betul, hanya 10—pada halaman carian Google. Jadi tanya diri anda, apabila anda menaip dalam carian Google, berapa kerap anda meneroka halaman pertama ke halaman kedua, ketiga atau kedua puluh hasil carian? Kemungkinannya, anda jarang perlu kerana beberapa pilihan pertama pada halaman Google pertama itu mengandungi maklumat yang anda minta dalam pertanyaan carian anda.

Jika bakal pelanggan menaip topik yang berkaitan dengan perkara yang boleh disediakan oleh perniagaan anda, tidakkah anda mahu berada di halaman hasil carian pertama itu bersama pesaing anda? Jika anda tidak berada dalam salah satu daripada sepuluh tempat carian teratas tersebut, perniagaan lain baru sahaja memperoleh pelanggan baharu—atau, anda baru sahaja kehilangan satu.

Inilah kepentingan SEO untuk perniagaan anda: SEO memberi anda kuasa untuk menjadi jawapan kepada soalan bakal pelanggan. Selain keterlihatan dan peningkatan trafik, SEO menyumbang kepada suara berwibawa anda dalam bidang anda. Autoriti kemudian membawa kepada kepercayaan jenama, yang akhirnya membawa kepada kesetiaan jenama.

Apabila bertanya soalan mengapa SEO bagus untuk perniagaan, jawapannya ialah SEO bukan sahaja menarik pelanggan baharu tetapi lama kelamaan ia juga membolehkan anda memperdalam hubungan perniagaan anda dengan pelanggan tersebut kerana kepercayaan yang telah anda temukan dengan mereka.

Belajar dengan Projek Hands-on

Pelajari kemahiran praktikal dengan mengerjakan projek sebenar dengan bimbingan pengajar dan syarahan untuk mengukuhkan dan meningkatkan kemahiran anda. Menjadi hands-on adalah penting terutamanya di dalam bilik darjah kerana ia membolehkan pelajar melibatkan diri dalam pembelajaran kinestetik. Kajian telah menunjukkan bahawa pembelajaran kinestetik, di mana anda menjalankan aktiviti fizikal dan bukannya mendengar kuliah, adalah jenis pembelajaran yang paling popular dengan pelajar – ‘melakukan’ membantu anda memperoleh pemahaman yang lebih baik tentang bahan tersebut. Ia membolehkan pelajar mencuba percubaan dan kesilapan, belajar daripada kesilapan anda, dan memahami potensi jurang antara teori dan amalan. Dan yang paling penting, ia memberi peluang unik kepada pendidik untuk memperkayakan minda pelajar mereka dengan cara baharu dan menarik.

 

Apa yang Anda Akan Pelajari

  • Pengenalan SEO & kebaikan SEO
  • Bagaimana Enjin Carian Kedudukan Laman Web
  • Teknik Penyelidikan Kata Kunci Teknik Menulis Kandungan SEO
  • Amalan Terbaik Pengoptimuman Pada Halaman
  • Pengoptimuman Luar Halaman
  • Strategi Pembinaan Pautan
  • Alat SEO untuk Mengintip Persaingan Anda
  • Cara yang betul untuk menyediakan struktur laman web anda untuk SEO
  • SEO Mudah Alih: Elemen utama untuk pengoptimuman mudah alih
  • Audit SEO: apakah itu & alat yang hendak digunakan
  • Mengukur & Melaporkan Kejayaan SEO

 

Rangka Kursus SEO

Introduction to Search Engine Optimization

  • What is search engine optimization
  • Meet the search engines
  • How search engines work
  • SEO impact on businesses

Keyword Research

  • What is a keyword
  • The different types of keywords
  • Examining the intent behind a keyword
  • Understanding the progression of a search query
  • Steps to keyword research
  • How to find the best keywords to target
  • How to discover your competitors keywords
  • Competitive keyword analysis
  • Keyword research tools
  • Keyword research lab

Competitive Analysis

  • How to identify your competitors?
  • What to analyze?
  • How to use your competitive analysis for keyword targeting?

SEO Content

  • What is SEO content
  • Different types of SEO content
  • Steps to creating SEO content
  • How to factor in your customer buying journey when creating SEO content
  • How to evaluate your competitor’s content

On-Page Optimization

  • What is on-page optimization
  • Elements of on-page optimization
  • How to optimize Meta data?
  • The importance of sitemaps
  • Examining the perfectly optimized web page
  • On page optimization lab

Off-Page Optimization

  • What is off-page optimization
  • The role of backlinks
  • Best practices for link building
  • How to build internal site links
  • How to get backlinks
  • Strategies for achieving high ranking

Designing for SEO

  • How to structure your website
  • How to organize your web pages
  • How to design your website navigation
  • How to use rich snippets/structure data
  • What are Meta robot tags
  • How to use Meta robot tags
  • What are 404 error pages
  • Tips for creating 404 error pages
  • What are 301 redirects
  • How search engines handle 301 redirects
  • The importance of canonicalization
  • How to implement canonicalization
  • How website speed influence your rankings and how to improve it

SEO Audit

  • What is an SEO Audit?
  • How to conduct an SEO Audit?
  • Tools for conducting an SEO Audit?
  • SEO Audit Lab

Measuring & Reporting on SEO Success

  • KPIs for Organic Search
  • How to Report on SEO Progress
  • Demystifying SEO Reports

 


Untuk maklumat selanjutnya sila hubungi : 010 220 6800 (Call/Whatsapp)

Kursus boleh claim untuk eP (Eperolehan) dan HRD Corp / HRDF

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

 

What Will I Learn?

  • SEO mempunyai segala-galanya berkaitan dengan kuantiti dan kualiti. Lebih baik laman web anda berada di hujung belakang dan depan, lebih baik trafik yang anda akan dapat, dan lebih banyak enjin carian akan meningkatkan kedudukan carian anda. Membina SEO berfungsi dengan menggabungkan elemen SEO menggunakan pendekatan dipacu data. Faktor-faktor ini termasuk:
  • Analisis kata kunci
  • Bangunan pautan balik
  • Penciptaan kandungan

About the instructor

4.00 (4 ratings)

24 Courses

7 students

Material Includes

  • 21 jam bersemuka
  • Akses seumur hidup penuh lepas kursus
  • Sijil Completion
Durations: 21h
Lectures: 0
Students: Max 211
Level: All Levels
Language: Bahasa Malay
Certificate: Yes

Requirements

  • 24 jam arahan tangan
  • Latihan berasaskan projek secara langsung daripada pakar
  • Buku kerja proprietari disertakan
  • Ambil semula secara percuma dalam tempoh 1 tahun
  • Sijil digital siap siap
  • Saiz kelas kecil

Target Audience

  • Tiada pengalaman
  • Semi Pro
  • Dewasa